under-solens-paraply

Direktlänk till inlägg 22 november 2013

Att samtala med himlen 2.

Av Umbrella Rainbow - 22 november 2013 16:56




Bildens ord kom till mig när jag frågade vad själen är och här kommer frågorna

och svaren som jag fick, i samtalen om livet på 2000 talet... 




1. Hur är det möjligt att samtala i tanken?


”Du kan läsa våra tankar för att du tror att det är möjligt. Vi hittar vibrationer där vi kommunicerar. Du trodde att det fanns en annan värld och tänkte mycket på din syster. Din syster är hos oss för att utvecklas till en ande på en mycket hög nivå. Du kommer aldrig att dö för du lämnar din kropp och sedan är du här. Trolleri verkar det som, men det är inte så svårt. Du mötte din syster i en dröm och tvivlade inte. Det var i en annan värld. Det gav dig insikt. Du förstod var du var och varför din syster lämnat jordelivet. Din andliga mognad gjorde det möjligt för oss att få kontakt med dig. Du blev rädd när lampan tändes, det var Jesus som väckte din nyfikenhet.”


I samband med skrivandet av texterna hade jag olika upplevelser som visades för mig. Du mötte din syster i en dröm och tvivlade inte. Det var i en annan värld” står att läsa i texten ovan. Här kommer lite bakgrund och tankar om hur mötet med min syster gick till, i det heliga vita ljuset. 


”I boken som jag läste innan jag skrev framtidsvisionerna för 2000 talet fanns en övning som var lätt att pröva om man ville ta kontakt med nära anhöriga som gått bort. Övningen var kort och gott att man lägger in en beställning innan man lägger sig för att vila och berättar att man vill träffa en viss person.


Det där verkade ju inte så komplicerat så jag provade några gånger, men se det gick inte alls. Men så en dag lade jag mig på sängen i rummet där solen lyste in och värmde så skönt. Efter en stund, när avslappningen började komma, befann jag mig plötsligt i en annan dimension. Jag upplevde ingen kropp, utan befann mig bara där med mitt medvetande.


Min första tanke var, men här är det ju vinter för det är alldeles vitt. Så fick jag på avstånd se min syster. Hon bar en vit klänning och stod och pysslade med kvistarna i en björk på vår hemgård där vi växte upp tillsammans. Uppmuntrad över att äntligen få se henne igen tänkte jag glad i hågen, att nu vill jag komma närmare, men se det gick inte alls. Plötsligt sögs jag iväg av en jättekraft i väldig fart. Det ”hiirade” i hela jag när det bar iväg. Sedan saktades farten långsamt ner och allt var över.


Lite besviken var jag nog för att jag inte kunde komma närmare fast jag ville? Här kan jag bara spekulera. Kanske skulle jag upplevt den vita världen så härligt skön att jag beslutat mig för att stanna, vilket min familj nog inte skulle tyckt om. Jag fick i alla fall se att min syster hade det bra i det via ljuset och det var nog det som skulle visas för mig den gången. Det som övertygade mig mest att det var en verklig händelse, var den enorma kraften i suget när jag skulle därifrån och den spännande upplevelsen av det lugna och vita ljuset.”


En annan händelse inträffade när jag och min fru hade gått och lagt oss på kvällen.”Du blev rädd när lampan tändes, det var Jesus som väckte din nyfikenhet” står det i texten ovan.


Antagligen låg jag och grunnade på den andliga världen då lampan vid min säng plötsligt tändes helt av sig själv. Då blev jag faktiskt lite orolig och bad vänligt i tanken den kärleksfulla andliga världen om skydd. Jag lugnade min fru med att det nog var lite glappt i lampan, men den har varken tänds eller släckts av sig själv sedan dess. Andarna kan nog bli lite väl ivriga ibland när de vill berätta något intressant, precis som vi människor. Här kommer fråga nummer två...


2. Att samtala i tanken går bra och känns naturligt, men vem är Jesus som jag samtalar med?


”Jesus är ingen jordisk Jesus, utan en enda stor universell energi som vakar över jorden och ger dess energi. Jesus är en sol, en Moder Sol, en energi runt jorden.


Solen strålar ut sin energi och solens strålar fångas upp av Jesus. Jesus är en gigantisk tankeenergi som ger energi till jorden. En energi ämnad för människorna, djuren och växterna. Människans själar, människans energier är av samma energi, en tankeenergi. Genom Jesus flödar universums energier och finstäms för att flöda vidare genom din själ. I Jesus finns andar. Det är summan av andarnas tankeenergi som är Jesus.


I universum är allt energi, det är inget konstigt med det. Det du ser omkring dig är en jordisk energi+, medan solen, Jesus och andarna i universum är universell energi++. Man kan säga att Jesus är en energi som ger jorden dess jon+ och själen en annan molekyl++. Enda skillnaden är antalet protoner och frekvensens variationer, konstigare än så är det faktiskt inte.


Jesus är skapad av Gud och är en andlig energi. Utan Jesus skulle jorden inte ha ett enda liv. Allt det du ser är energier skapade av Jesus. I Jesus är vi energier och på jorden är vi energier i en kropp. Allt är ett enda stort utbyte av Gud, universums stora gemensamma energi. Allt är ett evigt kretslopp. Ingen energi går förlorad utan omvandlas till gammal energi.


Efter ditt liv på jorden möter du Jesus i universum. En ande, som ser din själ när den lämnar sitt jordiska liv. Jesus ger dig möjlighet att se efter om du levat ditt liv som en god själ. Ingen är perfekt under sin jordiska tid, allt är en egen spegel av det du gjort med ditt liv och du ser om du felat. Du ska inte oroa dig, du lever vidare i Jesus. Jesus möter varje själ som kommer hem igen. Du vet efter en tid vad du var och vem du är.


Andarna visar alla de energier som ges i och av Jesus. Vi är alla själar med de egenskaper du har, ja just det, den själ du är. Tro inte att livet är slut när döden är här. I livet efter det liv som du lever just nu, märker du skillnad på det som är rätt och fel. Du märker skillnad på äkthet och falskhet.


Du tar Jesus till din hjälp när du tvekar. Du känner förtröstan när du förstår dina brister. Du känner ingen oro utan äkta kärlek. Kärlek till livet. Kärlek till din nästa. Kärlek till dig själv. Genom tidernas gång har mänsklighetens erfarenheter samlats i Jesus enorma energibank. Snart får alla tillgång till denna gudomliga kunskapskälla. När människornas frekvenser harmoniserar med solen klarar man i stort sett samma saker som andarna. Visdomen i Jesu ande är outgrundlig och en otrolig kunskapskälla för ditt andliga sökande”.


3. Jag förstår att mycket handlar om kärlek och att människan lever vidare efter döden, men vad vill ni att jag ska göra med allt som ni berättar?


”Vi vill att du ska lära dig själv och andra vad du får veta. Vi kommer att hjälpa dig om du själv vill. Livet på jorden måste förändras för att allt lidande ska försvinna. Du är en länk, en väg att göra detta möjligt. Du kommer inte att förstå alla tankar som kommer i ditt huvud, men det gör inget. Skriv vad du känner, lev och lär. Förmedla Guds tankar genom mig, solen, mästaren. Ge alla som lever på 2000 talet en annan dimension att förstå. Vi visar våra energier för dig och berättar vår historia.


Universum söker samsyn med jordens folk. Vi ger av vår kunskap genom en sol, själ, en andlig energi som kommit en bit på väg i den välsignade samhörighet som präglar vår framtid. Människornas själar är eviga, jorden är evig, men människans egen framtid är oviss. Därför ger Gud och Jesus en överblick genom denna skrift och visar vägen för snart kommer en ny tid. En tid av förståelse för det gudomliga, en resa i det oändliga.


Ett nytt tusenårsskifte är här. Du är här och får uppleva det, är det inte fantastiskt? Vi byter decennium och står vid ett vägskäl. Ska vi ta den lätta vägen, ändra på våra föreställningar och gå vidare, eller klamra oss fast vid det bekymmersamma liv som vi lever just nu? En ny tid kommer och vi finner vår roll. Gud visar vägen på ett eller annat sätt. Människorna har två vägar att vandra. Katastrofens väg eller kärlekens väg. Gud visar dig rätt men du måste lyssna”


4. Kärlekens väg låter förstås bra, men vad är det för fel med det liv vi lever här och nu?  


”Din själ föddes i en tid när universum var ett litet barn. Själen lyste över universum och allt var frid. Så kom en tid när planeterna fick solar och livet kom till. På jorden hände stora saker och människorna blev till. Kloka gudomliga varelser som skulle ta hand om vår planet. Som skulle visa den rätta vägen, som skulle vara jordens vägvisare, jordens samvete och jordens beskyddare.


Men så kom girigheten och tog grepp om människornas själar och egot spelade sin falska melodi. Universums sång kom av sig och kom i otakt. Balansen var rubbad och livet blev falskt. Ingen ville lyssna på ljudet från universums klagan när girigheten spelade ut sina kort. Jorden fick stora sår skapade av människan som var satt som dess beskyddare. Ingen hade tid att tänka på hur jorden led. Ingen förstod hur allt blev fel. Ingen förstod att allt var förstört.


Då blev människorna grymma och rädda! Rädda att förlora sitt land. Rädda att jorden skulle gå under. Rädda att allt var förlorat. Rädda för allt! Jordens vibrationer är dåliga, världen blöder och det är hög tid att stanna upp. Andarna gråter i sin förtvivlan i sin himmel. Hur kan människornas visdom sjunka som en farkost i en storm? Lyss till själens kärleksmelodi till din Moder jord.”



Nästa del handlar om vem eller vad Gud är och vad som krävs av oss för att jorden ska bli en bättre plats att leva på...


 





  

 


 
 
Ingen bild

Blomman

19 mars 2015 09:33

I anden du svävar och glittrar som solen...så otroligt vackert!

Umbrella Rainbow

19 mars 2015 09:35

...som blommor på ängen glittrar din själ.

Javisst är det fint!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Umbrella Rainbow - 29 februari 2016 15:15

                                             Samtalen bygger på frågor och svar och för att få bakgrunden till texterna, så är det bara att klicka på nummer ett. Det går bra att lämna kommentarer ifall man känner för det.    Bloggen han...

Av Umbrella Rainbow - 25 november 2013 17:04

  110. När experter diskuterar klimathotet brukar frågan om årstidernas förskjutning komma upp. Finns det en sådan förskjutning eller inte?   ”Genom Gud och Jesus avdelas gener för årstidernas växlingar. Den genen anger alla de ting som s...

Av Umbrella Rainbow - 25 november 2013 17:03

  105. Så det är kunskapen om Universums olika sammanhang som ska ge utvecklingen här på jorden en knuff i rätt riktning?   ”Allt får ett sammanhang när du förstår att du är evig. En del av din själ ärvs och ges nya möjligheter att utveck...

Av Umbrella Rainbow - 25 november 2013 17:01

  100. Hur går det till när anden görs synlig för människan?   ”Undergen visas av Gud och Jesus. Gud delar och förändrar den gen som anden är i Jesus. En frekvens ges och förändrar andens osynliga del till en frekvens synlig för människan...

Av Umbrella Rainbow - 25 november 2013 16:59

  95. Vi har alltså en universell del av vår själ i Jesusenergin runt jorden?   ” Man kan säga att Gud är alla eviga energier delade i två delar. En del är jordisk en annan del är evig i universum. Genom dig flödar eviga gener. Din själ ä...

Ovido - Quiz & Flashcards