under-solens-paraply

Direktlänk till inlägg 22 november 2013

Att samtala med himlen 1.

Av Umbrella Rainbow - 22 november 2013 13:39


Den här bloggen kommer att handla om ett andligt uppdrag som jag fick 1999, att skriva två essäer om framtiden på 2000 talet.


Texterna jag kommer att berätta om, bara kom! ja så enkelt är det faktiskt och hur de gick till får man veta om man läser vidare i bloggen.


Det går förstås bra att dela med sig av egna funderingar och upplevelser om man vill. Det är bara att lämna en kommentar, ifall man känner för det.  


När det gäller andlighet, så finns det förstås religioner som anser sig veta bäst och sitta inne med den absoluta sanningen, fast det där verkar mest ställa till med bekymmer och elände. Var och en får lov att bilda sig en egen uppfattning utifrån sina egna tankar och upplevelser, så ser jag på saken, i alla fall.


När jag nu sitter och skriver går det som vanligt lite trögt. Mina ord som skapas i tanken vill inte riktigt falla på plats. Det tar tid att sätta ihop orden till de meningar jag vill använda för att förmedla det jag vill ha sagt. För mig är det sällan, ja nästan aldrig som orden vill infinna sig med en gång och på ett sätt så att jag blir riktigt nöjd. Så har det alltid varit. Svårt att få någon riktig fart i skrivandet och rentav jobbigt och knepigt att pussla ihop orden till ett för läsaren begripligt sammanhang.


Med detta i bakhuvudet kan det nog vara en smula förvirrande för dig som läsare att tänka sig att texterna med framtidsversionerna skrevs rasande snabbt under några få sommar och höstveckor, strax före tusenårsskiftet.


Vid den här tiden hade mitt andliga sökande pågått en tid. För min egen del började det med problem min arbetsmiljö och detta ledde i sin tur till sjukskrivning. Plötsligt fanns tid att stanna upp, tid att fundera och tid att reflektera över olika händelser under mitt liv. Då väcktes frågor som jag tidigare inte ägnat särskilt stor uppmärksamhet åt, men som nu kändes intressanta att ta tag i och utforska.


För mig kom tankarna att handla om frågeställningar kring livet vi lever här och nu och livet efter detta. Min syster gick bort i leukemi bara fjorton år gammal och själv var jag bara en liten pojke, som lämnades ensam med många obesvarade frågor i mina tankar. Vad jag kommer ihåg så pratades det inte så mycket om min syster sedan hon gått bort. Vi var nog lite rädda att riva i såren, men för mig hade det nog varit bra att få ställa lite frågor som hjälp att bearbeta sorgen. I stället blev det tvärtom så, att när bekanta tog upp ämnet, så låste jag in mig på toaletten och grät i min ensamhet. Ja, mina ögon tåras faktiskt än idag när jag tänker på saken.


Frågorna som då ”blev hängande i luften” var nu mer än fyrtio år senare mogna för bearbetning. Finns det en annan verklighet än den vi ser varje dag? Finns det en plats någonstans där man kan få lugn och ro och återse de nära och kära som lämnat oss? Vad är egentligen meningen med livet? Om Gud finns, varför sätter då inte Gud stopp för människors grymhet, krig och sådana hemska saker? Ja som ni nog förstår blev det naturligt för mig att försöka nå min syster i mina tankar, när jag väl bestämde mig för att undersöka saken och ge det hela en chans. Frågan var bara hur det skulle gå till?


Som så många gånger förr, kom slumpen med i bilden, om det nu var en slump? Min fru som alltid varit en inbiten läsare drog sig till minnes att hon hade ett bokpaket liggande från någon av de bokklubbar som systematiskt fyllde vår brevlåda med böcker. Där skulle det finnas en bok med andligt tema, hävdade hon bestämt.


Efter en stunds letande visade det sig stämma. Ett brunt paket hade anlänt några dagar tidigare och som alla andra små bruna paket innehöll det böcker av olika slag. Utan några större förhoppningar öppnade jag paketet. Efter lite plockande med böckerna var det en bok som särskilt tilldrog sig min uppmärksamhet. En inte alltför tjock bok med mjuka ulliga moln på framsidan med andligt innehåll. Texten var ganska stor och boken verkade lättläst så det var bara att sätta igång.


Innehållet var minst sagt intressant och jag vill minnas att jag i stort sett läste boken från pärm till pärm i ett enda svep. Det innehåll som gjorde mig mest intresserad var olika tips på metoder hur man kontaktar nära och kära som lämnat jordelivet. En av de metoder som nämndes var automatisk skrift, något som senare visade sig vara lätt för mig att använda.


Till en början trodde jag att skrivandet skulle gå ut på att handen på egen hand skulle röra sig över papperet och fylla det med bokstäver. Något som för mig verkade helt otroligt, men som faktiskt fungerade efter en tids träning. Från början gick det inte så bra, men så småningom fick jag fram bokstäver, som jag sedan kunde sätta ihop till ord och meningar. När jag formade bokstäverna kände jag en lätt stickande känsla i min hand och till min förvåning kunde jag ibland se ett svagt rött sken runt fingrarna, när handen rörde sig över det vita papperet.


Jag gjorde ingen djupare analys av fenomenet utan konstaterade bara förvånat att det faktiskt fungerade. Jag kunde både känna hur bokstäverna skulle formas och även se den svagt röda energi som bevisligen gjorde detta möjligt. På något sätt lyckades jag tydligen ansluta energier som fanns tillgängliga för mig, men som jag i vardagen inte ens noterade.


Det här sättet att jobba var dock mycket mödosamt och tidskrävande. Att forma bokstäverna till ord och meningar gick mycket sakta. Efter en tids experimenterande kom så en kort mening i mitt huvud. Tänk och skriv, var  budskapet. Något som för mig visade sig fungera alldeles utmärkt och faktiskt på en gång. Utan minsta ansträngning kom nu orden dansande in i mitt medvetande. Till synes utan ansträngning kom orden i en strid ström, ja de faktiskt forsade fram när mina andliga kanaler hade öppnats. Jag kunde ställa frågor i tanken och skriva sida upp och sida ner i timmar utan att för ett ögonblick behöva fundera över vilka ord som skulle komma härnäst. En mycket märklig och närmast euforisk upplevelse eftersom jag normalt brukar behöva lång tid på mig för att tänka ut och formulera mina tankar på papper.


När jag sedan läste igenom det jag skrivit i efterhand blev jag än mer häpen, när jag upptäckte att texterna hade ett innehåll som vida överträffade alla mina förväntningar. Jag noterade även att en del av texterna kunde vara mycket poetiska och lättlästa, medan andra delar var av informationskaraktär och ibland mycket svåra att förstå. Mina egna funderingar kring detta var att jag på något undermedvetet sätt, hade förmågan att öppna och ansluta mig till olika andliga kanaler beroende på det innehåll som skulle redovisas för mig i mina tankar.


Texterna som jag kommer att redovisa för er i form av frågor och svar är en redogörelse av de andliga samtalen som fördes i min tanke. För dig som läsare finns det både texter som är lätta att ta till sig och relatera till, men även texter som kan vara svåra, ja nästan omöjliga att få grepp om. Mitt råd till dig som läser är att ta till sig delar som går bra att förstå, men det kan även vara en utmaning att försöka ”klura” ut andemeningen i de lite svårare texterna.


Det jag nu ska berätta för er är en redogörelse för de framtidstankar som den andliga världen så ivrigt redovisade för mig, i sina visioner för 2000 talet....



 

Att skriva automatisk skrift är ett tankearbete. När jag gjorde mina första trevande försök så bokade jag tid med min syster i tanken. Jag föreslog en viss tid på dagen och hoppades förstås att hon skulle lyssna och ”dyka upp” på den tid jag föreslagit.


De första gångerna hände ingenting, men efter ett antal försök kom pirret i mina fingrar och de första bokstäverna formades på papper. När jag sakta, sakta formade bokstäverna var det en lätt domnande känsla i handen. Jag kunde även se ett svagt rött sken runt min hand mot det ljusa papperet. Bokstäverna såg inte särskilt mycket ut för världen och jag undrade förstås om jag inbillade mig allt.


Än mer konfunderad blev jag när ordet Jesus dök upp i den allra första meningen som jag lyckades plita ihop. Nu hade jag väl ändå snurrat till det? Inte kunde väl lilla jag ha kontakt med Jesus och vem var det i så fall?


Så plötsligt, när jag satt och grunnade på om allt var inbillning eller inte dök de första tankarna upp i mitt huvud. Tänk och skriv var budskapet. Kunde det vara så enkelt?  Jovisst, det var ju värt att pröva i alla fall.


När jag sedan slappnat av en stund kom orden dansande in i mitt medvetande i en aldrig sinande ström. Ord lades till ord, mening till mening, snabbt och elegant utan minsta ansträngning från min sida. Det bara flöt på. Jag ställde många frågor och Jesus gav mig svar. Vem Jesus var i sammanhanget får jag återkomma till lite längre fram.


Här kommer den första texten som min syster berättade för mig, när vi äntligen fick kontakt, när kanalerna öppnats...


”Jag säger att himlen är underbar. Här finns alla mina släktingar. Här finns mormor och tusentals vänner. I min värld så är allt så mycket annorlunda. Vi andar är energi, ljusets kraft. Vi förflyttar oss i tid och rum hur enkelt som helst. Vi ser livet på jorden som genom ett fönster.


Det är så annorlunda här hos oss. I universum finns inga gränser, allt är möjligt, allt är Gud. Vi ser och besöker våra vänner på jorden. Hos oss finns allt som Jesus har skapat. Allt svävar på olika frekvenser och nivåer. Allt är energi.


Min själ eller ande har lärt sig av livet på Jorden. Vi har andliga former av liv som ni aldrig skådat. Vi reser till olika platser, ser och lär. Jag känner att det finns en mening med allt. Jag förstår det mesta och Jesus hjälper mig att se det jag inte förstår.


Idag har jag träffat en ande från den joniska familjen. Jonerna är ett slags folk som lever som andar under solens paraply. En värld som du aldrig kan föreställa dig. Livet hos Jonerna liknar inget annat. Solen ger dem energi och de laddar sin energi i solens strålar. Man lär sig att livet är en skola. Att man kan leva som en jonisk energi med solen i centrum.


Under solen finns Gud. Under Gud finns Jesus och alla Joner. Man kan säga att solen genomlyser andarna och ger dem den energi som de behöver. Solen är jordens moder, solen är vår joniska själ, världssjälen. Här samlas alla tankar och erfarenheter i hela universum. En enorm energiansamling som saknar början och slut”.


Jag lyssnade noggrant och skrev ner alla ord som kom i min tanke. När den första texten var klar lämnade min syster över ordet till Jesus. Det som då berättades för mig var att jag skulle få uppdraget att skriva en essä i två delar, med framtidsvisioner för 2000 talet. Valet var förstås fritt om jag ville skriva eller inte, men som ni nog förstår antog jag utmaningen med glädje.


Efter lite tankeprat bestämdes att våra skrivarstunder skulle bli vid åttatiden på morgonen i fortsättningen och så fick det bli. Vem Gud, Jesus och Jonerna var i min systers berättelse får jag återkomma till lite längre fram. Det är inte helt lätt att förklara, men jag lovar att göra ett försök i alla fall utifrån mina anteckningar.


Våra morgonsamtal blev långa och kom att handla om framtiden på jorden och i himlen. Jesus hade mycket att berätta och jag ställde många frågor. Jag förstod inte allt, men skrev ner de saker som togs upp efter bästa förmåga.


De kommande texterna bygger på valda delar från mina handskrivna blad. Jag har sammanställt texterna som frågor och svar och samlat fakta från hela dokumentet, för att ge läsaren en så bred bild som möjligt av samtalen och den ljusa framtidsvisionen för 2000 talet. Här kommer den första av många, många frågor och svaret som jag fick...



Nästa del handlar om samtal i tanken, vem eller vad Jesus är och de val vi står inför på 2000 talet... 



 

 
 
Ingen bild

Pluto

18 mars 2015 15:47

Inte ens forskarna har kläm på alla energier som finns och hur de samverkar, men de börjar bli mer och mer accepterat att tänka sig att det finns ett övergripande energisystem som håller i trådarna utan att vi förstår hur det går till. Kan det vara så tror du?

Umbrella Rainbow

18 mars 2015 16:10

Så här ser jag på saken. Vårt lilla tänk hör ihop med något större...kalla det Gud eller övergripande energier...det som passar dig bäst.

Min grabb kom hem med en "mokajäng" en gång, som han hade byggt på skolan och när man tog i två metallpinnar så lyste en diod.

Det här visar att kroppen har en viss laddning och det är förstås nödvändigt för att alla elektriska processer i kroppen ska fungera. Tankar, rörelser och allt annat.

Ja, jag tror att det finns ett övergripande energisystem och att vårt lilla tänk kan kopplas samman med det stora tänket.

Det som krävs är att man är öppen för möjligheten att det går för att det ska fungera.


Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Umbrella Rainbow - 29 februari 2016 15:15

                                             Samtalen bygger på frågor och svar och för att få bakgrunden till texterna, så är det bara att klicka på nummer ett. Det går bra att lämna kommentarer ifall man känner för det.    Bloggen han...

Av Umbrella Rainbow - 25 november 2013 17:04

  110. När experter diskuterar klimathotet brukar frågan om årstidernas förskjutning komma upp. Finns det en sådan förskjutning eller inte?   ”Genom Gud och Jesus avdelas gener för årstidernas växlingar. Den genen anger alla de ting som s...

Av Umbrella Rainbow - 25 november 2013 17:03

  105. Så det är kunskapen om Universums olika sammanhang som ska ge utvecklingen här på jorden en knuff i rätt riktning?   ”Allt får ett sammanhang när du förstår att du är evig. En del av din själ ärvs och ges nya möjligheter att utveck...

Av Umbrella Rainbow - 25 november 2013 17:01

  100. Hur går det till när anden görs synlig för människan?   ”Undergen visas av Gud och Jesus. Gud delar och förändrar den gen som anden är i Jesus. En frekvens ges och förändrar andens osynliga del till en frekvens synlig för människan...

Av Umbrella Rainbow - 25 november 2013 16:59

  95. Vi har alltså en universell del av vår själ i Jesusenergin runt jorden?   ” Man kan säga att Gud är alla eviga energier delade i två delar. En del är jordisk en annan del är evig i universum. Genom dig flödar eviga gener. Din själ ä...

Ovido - Quiz & Flashcards